A experiência que ganhei neste percurso foi enorme e só faria sentido partilhar tudo aquilo que aprendi com aqueles que ainda estão a tempo de evitar cometer os mesmos erros que eu. Assim, enumerei as 5 dicas mais importantes a ter em conta antes de criares a tua marca de moda.
1. A IDEIA
Deve ser a tua paixão, algo que não encaras como um trabalho monótomo mas como algo que vem do coração e que é a única coisa que te faz sentido a nível profissional. Em que te imaginarias trabalhar para o resto da tua vida. Paralelamente interligado há ideia, a inovação. Vivemos actualmente num mundo extremamente competitivo e onde praticamente tudo foi inventado, por isso a ideia deve ser trabalhada de forma a se destacar pela sua inovação e melhoria para o consumidor e para o mundo.
2. A PESQUISA
Para iniciar um projecto com sucesso devemos estar sempre bem preparados. Portanto, uma pesquisa bem aprofundada é o essencial. Dominar as características do mercado onde se vai actuar, o público-alvo e as suas necessidades, a concorrência, de forma a criar um projecto/serviço que se destaque de tudo e todos. Uma boa pesquisa poderá levar mais de um ano. Mas o importante é sentires-te preparado acerca do mercado e de adquirir o máximo de informações sobre o mesmo.
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Well, sometimes it's necessary to stop and rethink on how to make the best decision for ourselves. I took my decision after releasing my first fashion brand of 4 years ago and where I explain why deciding to finish the brand.
The experience I gained on this journey was enormous and it would only make sense to share with all of you all that I have learned with those who are still in time to avoid making the same mistakes as me. So, I've listed the 5 most important tips to keep in mind before you create your fashion brand.
1. THE IDEIA
It must be your passion, something that you do not regard as monotonous job but as something that comes from the heart and that is the only thing that makes sense to you on a professional level. What you'd imagine working for the rest of your life. Parallelly interconnected with the idea: Innovation. We are currently living in an extremely competitive world where almost everything has been invented so the idea must be worked in order to stand out for its innovation and improvement for the consumer and the world.
2. THE RESEARCH
To start a project successfully we must always be well prepared. Therefore, a thorough research is essential. To master the characteristics of the market where the target audience and its needs will operate, the competition, in order to create a project / service that stands out from everything and everyone. Good research may take more than a year. But the important thing is to feel prepared about the market and to get as much information about it.
3. PLANO DE NEGÓCIOS
A seguir à ideia, talvez o mais importante! A paixão e vontade por criar uma marca de moda não é o suficiente para alcançar o sucesso. Mas o que poderá determinar é um plano de negócios. Basicamente trata-se do documento onde explica tudo sobre o negócio e a marca, tanto a nível criativo como financeiro, fiscal e de propagação da marca. O plano de negócios é importante tanto para o criador da marca como para os investidores que necessitam de conhecer o negócio.
4. PLANEAMENTO ANUAL INICIAL
De mãos dadas com o plano de negócios, o planeamento anual ou trianual é igualmente importante. Neste planeamento é feita uma previsão de todos os gastos e ganhos no tempo estipulado. Porque devemos nos precaver de possíveis erros ou problemas que possam surgir (principalmente nos primeiros anos). Para além do planeamento financeiro deve também incluir o plano de publicidade e marketing digital da marca nos primeiros anos.
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3. BUSINESS PLAN
Besides the idea this next one it's perhaps the most important! The passion and willingness to create a fashion brand is not enough to achieve success. But what you may determine is a business plan. Basically it is the document where it explains everything about the business and the brand as much in creative as financial fiscal and of propagation of the brand. The business plan is important for both the brand creator and the investors who need to know the business.
4. INITIAL ANNUAL PLANNING
Hand in hand with the business plan, annual or tri-annual planning is equally important. In this planning is made a forecast of all the expenses and gains in the stipulated time. Because we should be aware of possible errors or problems that may arise (especially in the early years). In addition to financial planning should also include the brand's advertising and digital marketing plan in the early years.
5. MUITO TRABALHO MAS MUITA DIVERSÃO
A verdade é que irás encarar muito trabalho ao criares uma marca tua. Nem sempre as coisas irão correr como idealizas ou a evolução da marca será rápida mas toda a paixão, sentimento de concretização, felicidade e diversão? Tudo isso fará valer toda a pena!
Os meus conselhos pessoais são para além destas 5 dicas é sempre importante estar atenta ás tendências do mercado da moda, marketing, branding, gestão, etc. Tal como, criar uma rede de contactos na área e acima de tudo, dar a conhecer a marca e não ter receios de arriscar! Arriscar com o devido planeamento feito anteriormente.
Espero que esta publicação tenha vos sido útil! E porque acredito na ajuda mútua, de acordo com a experiência nesta área, quais são as dicas que acham importantes e que acrescentariam?
Vou continuar esta série de dicas para quem pretende criar uma marca porque acredito que posso realmente ajudar com a minha experiência com a minha primeira marca.
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5. HARD WORK BUT LOTS OF FUN
The truth is that you will face a lot of work when your creating your brand. Not always things will run as idealized or the evolution of the brand will be fast as you think but all the passion, feeling of fulfillment happiness and fun? All that will be worth it!
My personal advice is in addition to these 5 tips it is always important to be attentive to the trends of the fashion market, marketing, branding, management, etc. Like, create a network of contacts in the area and above all, make known the brand and not have fears of taking risks! Risking with due planning done previously.
I hope this publication has been useful to you! And because I believe in mutual support, according to experience in this area, what are the tips that you think are important and what would you add?
I'm going to continue this series of tips for anyone who wants to create a brand because I believe I can really help with my experience with my first brand.
By. Ester
Great tips! I agree, business plan is so important and working with passion too!
ResponderEliminarjointyicroissanty
Thanks for the awesome tips! www.thebikinifashionista.com
ResponderEliminarO teu post foi bastante esclarecedor
ResponderEliminarRêtro Vintage Maggie | Facebook | Instagram
Having a solid business plan in place sounds like very good advice, as does doing plenty of research beforehand! :)
ResponderEliminaraglassofice.com x
so interesting!! loved reading it!
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Interesting and informative blog , keep it up <3
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Very cool <3
ResponderEliminarAwesome photos!
ResponderEliminarRegards.
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It's only a great idea to make a detailed business plan, but it takes some time and effort in advance, but later it will improve our efficiency.
ResponderEliminardark green bridesmaid dresses