I'm back... In blue!

15 de outubro de 2018




I returned. This time in shades of blue.

I left the blog quite forgotten, more concretely from July, but why? Because my life has changed in lots of aspects and my plans as well. One of the positive side of this change: I have more time to invest in my blog. I want to come back and continue to photograph self portraits and inspire you from things that I find. I came to wonder if is even important to have a blog these days, when the stronger social media is Instagrambut why leave behind this part of me? Already exists since 2012! The blog is like a personal site of me, where I have pictures of some of my trips, photographic projects that I took the risk to do and more. My main goal right now is to continue to share what makes sense to me. I want to continue the She Walks Blog, which I created with so much enthusiasm and dedication!

And to begin with it could only be of my passions - Photography & Fashion. Whenever I photograph a fashion look I always thought well about the concept, place, styling, etc. Just as today I show you the shoot location where as you can see, can be possible to create photographs with such a great simplicity. Self-portraits. In this case, I did not even have to leave the house. My parents' wall was enough for blue-toned work. Maybe you are thinking? Ok but is that so too much blue? And I would say, there is no exaggeration here because if it haven't it was no longer have my identity.

I really want to continue this series of Location and Photos and a bit of the history behind the photographs. And I'm so glad to be back guys!

------

Voltei. Desta vez em tons de azul.  

Deixei o blog bastante esquecido, mais concretamente desde Julho, mas porquê? Porque a minha vida mudou em bastantes aspectos e os planos também. Mas um dos pontos positivos desta mudança é sem dúvida ter mais tempo para os meus projectos! Por esse motivo quero manter-me por aqui, quero continuar a fotografar, mostrar aquilo que me inspira e que seja relevante também para vocês. Cheguei a ponderar se ainda faria sentido ter um blog nos dias de hoje, quando a rede social mais forte talvez seja o Instagram, mas porquê deixar esta parte de mim? Se já existe desde 2012! Onde é como se fosse o meu site pessoal, onde tenho fotografias de algumas viagens que fiz, de projectos fotográficos que arrisquei em fazer, e muito mais. Quero manter este espaço vivo e continuar a partilhar aquilo que me faz sentido. Quero continuar o She Walks Blog, que criei com tanto entusiasmo e dedicação! 

E para começar, só poderia ser por duas das minhas grandes paixões - Fotografia & Moda. Sempre que fotografo um look penso sempre no conceito, local, styling, etc. Mas não seria interessante perceber melhor como foi criado a fotografia? Assim hoje mostro-vos como a partir de um local complexo se pode criar fotografias com uma enorme simplicidade. Auto-retratos. Neste caso, nem tive que sair de casa. Bastou-me a parede da casa dos meus pais para trabalhar o contraste de tons de azul. E podem pensar? Too much blue? E eu diria, se não existisse algum exagero já não teria a minha identidade. 

Quero continuar esta série de Location & Shoot e mostrar um pouco da história por detrás das fotografias. E estou muito satisfeita por estar de volta! 

By Ester.


Photos by Shewalksblog

17 comentários

  1. Adorei as fotos e adorei o conceito! Bem-vinda de volta!

    Beijinhos,
    BLOG Há mar e Mara & Instagram

    ResponderEliminar
  2. Adorei este take diferente ao teu novo look! Mostraste-nos quase um behind the scenes de como surgiram estas fotos e adorei o conceito!
    Amo o cabelo eheh 😋
    Beijinhos do Blog I'm Patrícia Silva!! 😘

    ResponderEliminar
  3. sim, sim e SIM.
    Mas que cor linda, estás maravilhosa!
    xo, Ana Rita Leite

    WHITEDAISY

    ResponderEliminar
  4. Que linda adoro as fotos e o teu cabelo fica te tão bem assim
    Rêtro Vintage Maggie | Facebook | Instagram

    ResponderEliminar
  5. Life gets busy sometimes and it's understanding. Thank God you're back, safe and beautiful. :-)

    https://www.missymayification.co.uk

    ResponderEliminar
  6. Que linda, adoro o cabelo.
    Beijinhos
    http://virginiaferreira91.blogspot.com

    ResponderEliminar
  7. I like the hair!!

    www.itsmiraclewhip.com

    ResponderEliminar
  8. Your hair color is fantastic!!
    Have a great day dear!
    www.recklessdiary.ru

    ResponderEliminar
  9. Estás tão giira! Fazes muito bem em manter o blog, tenho o prazer de dizer que já te sigo há imensos anos, talvez desde o inicio! <3
    Beijinhos, www.thefancycats.pt

    ResponderEliminar
  10. Hey, I am really glad I have found this information
    Bed Sheet

    ResponderEliminar
  11. I'm glad that you come back and cant wait your new post. It will be very interesting because you are so talented. I really like your photos.

    Blog - http://www.exclusivebeautydiary.com
    YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=e48JZd0Gbj0

    ResponderEliminar